miercuri, 15 februarie 2012

Recenzie- Regina Matasurilor de Vanora Bennett

Pentru umila mea contributie la campania vALLuntar am ales sa citesc cartea Regina Matasurilor de Vanora Bennett. Desi vechiul proverb spune ca nu trebuie sa judecam o carte dupa coperta ei, de data aceasta m-am lasat purtata de prima impresie. Mi-a placut coperta si cuvintele asternute pe ea. Cand am inceput sa citesc acest roman, recunosc ca nu m-a impresionat din prima. Abia dupa ce parcursesem un sfert m-am declarat cucerita, in totalitate. Acest fapt m-a facut sa citesc cartea cu sufletul la gura si sa incerc ca intr-o saptamana si cateva zile sa si reusesc sa ii fac o recenzie.

Aveam nevoie de putin romantism intr-o carte care sa ma duca cu gandul la cum se traia si se iubea pe vremea aceea. Autoarea reuseste cu brio sa il prezinte pe Richard, sau cum il numeste ea- Dickon, ca pe un personaj romantic. In aceasta carte sunt prezentate trairi profunde, dragostea, amantlacurile, materialismul, dispretul, ilegalitatea , toate invaluite intr-un puternic iz de istorie.

Pe tot parcursul romanului, autoarea ne dezvaluie multe informatii despre toate procesele prin care trece matasea- de la cum se obtine aceasta, pana la cum este vanduta si cum este purtata inspre sfarsitul Evului Mediu. Matasea, acest material nobil, este umbrita doar de aventurile membrilor familiei regale. Eroina acestei carti, Isabel, are o relatie plina de pasiune dar separata de formalitati, cu barbatul pe care ea il numeste Dickon.

Nu am sa va dezvalui mai multe ci am sa va recomand aceasta carte cu drag. Daca doriti sa aflati mai multe despre Richard al III lea al Angliei si despre relatiile si dedesubturile familiilor regale romanul Regina Matasurilor, va va satisface, cu siguranta, curiozitatea.

Acest articol face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL.