marți, 1 noiembrie 2011

sa vorbim despre mancare sanatoasa- Hummusul



Hello everyone!
Cred ca toti amatorii de mancare libaneza sau de shaorma au auzit cel putin o data vorbindu-se despre hummus.
Definitia sa din DEX este:" HUMMUS s.n. Condiment oriental sub formă de pastă din năut fiert, amestecată cu tahân (pastă de susan), usturoi, suc de lămâie și ulei de măsline. Se poate consuma pe pita (lipie), ca gustare, dar se folosește mai ales pentru condimentarea preparatelor de legume sau de carne."
Recunosc ca pana acum cativa ani, nu ma interesa ce este acest hummus, stiind ca shaorma imi place cu "de toate". Desi e destul de greu de sesizat printre toate celelalte sosuri, mai mult sau mai putin picante, hummusul singurel e tare gustos. Nu mica mi-a fost mirarea sa aflu ca hummusul are ca ingredient principal NAUTUL. Am descoperit aceasta leguma, in calatoriile mele in Italia. Italienii mananca nautul(ceci) fiert, cu putina sare si un strop de ulei de masline. Simplu si gustos.
Amintindu-mi zilele trecute ca aveam cateva cutii de naut deja fiert (se gaseste in Kaufland la un pret rezonabil) m-am hotarat sa prepar si eu vestitul hummus.
Asadar, primul pas in aceasta reteta a fost prajirea a circa 150 gr de seminte de susan intr-o tigaie teflonata, pana au prins o culoare aurie. Dupa ce semintele de susan s-au racit, le-am amestecat in blender cu 2 linguri de ulei de masline. A rezultat o pasta foarte aromata.
Am pus acea pasta deoparte si am trecut la pasarea nautului. Am desfacut doua cutii de naut (aprox. 500 gr de naut boabe fiert) si l-am amestecat in blender impreuna cu putina apa din conserva, si inca vreo 2 linguri de ulei de masline. Apoi am potrivit de sare si de piper, adaugand si putina boia de ardei dulce pentru culoare. La sfarsit am pisat un catel de usturoi, si am amestecat toate ingredientele inca o data. In retetele pe care le-am gasit pe internet, se mai adauga si sucul de la o lamaie, dar eu cum nu sunt fan al lamaii, am sarit acest pas.
Aceasta pasta de naut se poate pastra in borcane in frigider timp de maxim o saptamana. Se poate manca cu lipii libaneze, paine prajita sau crackers.
Voua va place hummusul? Mai cunoasteti alte ingrediente care l-ar putea face mai gustos?

A bientot!

4 comentarii:

  1. mie imi aducea matusa mea din israel hummus si era divin...chiar zilele trecute a facut soacra mea hummus :D imi place mult

    RăspundețiȘtergere
  2. si pentru mine cred ca o sa fie un MUST in fiecare saptamana..mai ales ca se apropie postul..multumesc de vizita!:*

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu mananc hummus destul de des,tot asa il fac, dar pana acum foloseam tahina cumparata. Chiar nu m-am gandit sa-l fac singura, multumesc pentru idee :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu placere! Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor!

    RăspundețiȘtergere